S&P, Zhejiang Geely ve Geely Auto’nun görünümünü negatife revize etti
Investing.com — S&P Global Ratings, 30 Mayıs 2025 tarihinde Zhejiang Geely Holding Group Co. Ltd. ve yan kuruluşu Geely Automobile Holdings Ltd.’nin (Geely Auto) görünümünü durağandan negatife revize etti. Derecelendirme kuruluşu, şirketlerin ’BBB-’ uzun vadeli ihraççı kredi notlarını teyit etti. Bu revizyon, Zhejiang Geely’nin önemli bir yan kuruluşu olan Volvo Car AB’nin kârlılık baskılarından kaynaklanıyor.
Geely Auto’daki güçlü satış momentumuna rağmen, Zhejiang Geely’nin 2025 yılında FAVÖK marjında önemli baskılarla karşılaşması bekleniyor. Avrupa ve Çin’deki satışlardaki yumuşama ve ABD’nin daha yüksek ithalat vergisi gibi faktörler, Volvo’nun kârlılığını olumsuz etkileyecek. 2026’da bir iyileşme beklense de, ABD ticaret politikasındaki belirsizlikler ve Volvo Cars’ın iş dönüşümündeki uygulama riski yüksek risk oluşturuyor.
Negatif görünüm, S&P Global Ratings’in ekonomik belirsizlik, artan rekabet ve ABD tarifelerinin önümüzdeki iki yılda Zhejiang Geely’nin kârlılığını önemli ölçüde etkileyeceği görüşünü yansıtıyor. Zayıf talep, artan rekabet ve ABD tarifeleri, Volvo Cars’ın performansını zayıflatacak ve bu da grubun 2025 yılındaki FAVÖK marjını etkileyecek.
Volvo Cars’ın azalan satış momentumunun, grubun satış büyümesini yavaşlatması bekleniyor. Zayıf tüketici duyarlılığı ve elektrikli araç (EV) pazarındaki yoğunlaşan rekabet gibi faktörler, 2025 yılında Avrupa’daki Volvo Cars’ın performansını etkileyecek. Çin’in EV pazarındaki yerel markaların yükselişi de Volvo Cars’ın ülkedeki satış beklentileri için bir zorluk oluşturacak.
ABD’nin Nisan 2025’te %25’lik otomobil ithalat vergisi getirmesi, grubun kârlılığı üzerinde baskı oluşturacak. Grubun FAVÖK’ünün yaklaşık %50’sini oluşturan Volvo Cars’ın FAVÖK marjının 2025’te 2024’teki %7,8’e kıyasla %5,1’e düşmesi bekleniyor. Sonuç olarak, grubun FAVÖK marjının 2025’te 2024’teki %6,4’ten %5,6’ya daralması ve önceki %6,8 beklentisinin önemli ölçüde altında kalması öngörülüyor.
Volvo Cars’ın iş dönüşümündeki belirsizlik, grubun marj toparlanmasını daha da engelleyebilir. Volvo Cars, ABD tarifelerini azaltmak için Charleston, S.C.’deki üretimini artırıyor ve ABD ve Çin’deki yerel ürün geliştirme ekiplerine daha fazla özerklik tanıyor. Bununla birlikte, bu girişimlerdeki herhangi bir gecikme, grubun FAVÖK marjını geri kazanma yolunu etkileyebilir.
Geely Auto’nun artan rekabet gücünün, önümüzdeki iki yılda grubun kâr marjı üzerindeki baskıyı kısmen dengelemesi bekleniyor. Şirketin birim satışlarının sektör ortalamasını aşmaya devam etmesi, 2025’te %23-%28 ve 2026’da %5-%10 büyümesi öngörülüyor. Bu büyüme, öncelikle Zeekr, Lynk & Co. ve Galaxy markaları altında farklı fiyat segmentlerindeki gelişmiş EV ürün tekliflerinden kaynaklanıyor.
Geely Auto’nun derecelendirmeleri, Zhejiang Geely’ninki ile aynı doğrultuda hareket etmeye devam edecek. Beklenen kâr genişlemesi ve ihtiyatlı sermaye harcamaları nedeniyle şirketin önümüzdeki iki yılda net nakit pozisyonunda kalması bekleniyor. Grubun ana yan kuruluşu olarak, Geely Auto’nun ihtiyaç halinde gruptan zamanında ve yeterli destek alması bekleniyor.
Zhejiang Geely ve Geely Auto’daki negatif görünümler, Zhejiang Geely’nin önümüzdeki 12-24 ayda, öncelikle küresel talebin yumuşaması, artan pazar rekabeti ve ABD tarifelerindeki artış nedeniyle önemli kârlılık sorunlarıyla karşılaşacağı görüşünü yansıtıyor. Volvo Cars’ın iş dönüşümündeki gecikmeler veya küresel ticaret gerilimlerindeki daha fazla tırmanış, grubun önümüzdeki 12-24 ay içinde marj toparlanmasını engelleyebilir.
S&P Global Ratings, Zhejiang Geely’nin FAVÖK marjı beklentilerden önemli ölçüde sapıyorsa ve %7-%8’e doğru iyileşme olasılığı düşükse veya düzeltilmiş borç-FAVÖK oranı önümüzdeki 12-24 ayda sürdürülebilir şekilde 2x’i aşarsa, Zhejiang Geely ve Geely Auto’nun notlarını düşürebilir. Buna karşılık, Zhejiang Geely’nin düzeltilmiş FAVÖK marjı sürdürülebilir şekilde %7-%8’e iyileşirse ve borç-FAVÖK oranı 2x’in oldukça altında kalırsa, görünümler durağana revize edilebilir.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.